Chapter of Book

2012 – Gómez-Chacón, I. Mª (2012). Visualización matemática: intuición y razonamiento. En Castrillón, M; Garrido M. I.; Jaramillo, J.A.; Martínez, A.; Rojo, J., Contribuciones matemáticas en homenaje a Juan Tarrés (pp. 201-219.) Universidad Complutense de Madrid. Madrid. ISBN: 97-84-695-4421-1.

2011 – Gómez-Chacón, I. Mª (2011). Mathematics attitudes in computerized environments. A proposal using GeoGebra. In L. Bu and R. Schoen (eds.), Model-Centered Learning: Pathways to Mathematical Understanding Using GeoGebra, (147-170) Sense Publishers.

2010 – Gómez-Chacón, I. Mª (2010). Matemáticas: mente disciplinar, mente creativa, mente ética. Una propuesta de educación ciudadana. En Callejo, M. L. y Goñi, J. M (Eds) Educación Matemática y ciudadanía. Barcelona: Ed. Graó. pp 59-85. ISBN: 978-84-7827-972-1.

2010 – Gómez-Chacón, I. Mª (2010). Competencias matemáticas y resolución de problemas: una visión instrumental. En MEC (Ed.) Competencias matemáticas. Instrumentos para las Ciencias sociales y naturales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia. Publicaciones del Instituto de Formación del Profesorado, Investigación e Innovación Educativa. pp. 9-38. ISBN: 978-84-369-4932-2.

2004 – Gómez-Chacón, I. Mª (2004). Investigar las influencias afectivas en el conocimiento de la Matemática. Enfoques e instrumentos. En Luengo, R. (Ed) Líneas de Investigación en Didáctica de las Matemáticas. Extremadura: FESPM y Sociedad Extremeña de Educación Matemática “Ventura Reyes Prósper”. pp. 165-202. ISBN: 84-931776-8-6.

2002 – Gómez-Chacón, I. Mª (2002). Afecto y aprendizaje matemático: Causas y consecuencias de la interacción emocional (Affectivity and mathematics learning: causes and consequences of emotional interaction), En J. Carrillo (Ed.), Reflexiones sobre el pasado, presente y futuro de las matematicas (Reflections on the past, present and future of mathematics), Huelva: University of Huelva publications. pp. 197-227. ISBN: 84-95699-68-0.

2002 – Gómez-Chacón, I. Mª (2002). Cuestiones affectivas en la ensenanza de las matematicas.Una perpectiva para el profesor (Affectivity issues in the teaching of mathematics. An outlook for the teacher), In Contreras y Blanco (Eds) Formacion de profesores de primaria en el area de la didactica de la matematica (Primary teacher training in the area of mathematics), University of Extremadura Publications. pp. 23-59. ISBN: 84-7723-510-4.

2003 – Figueiral, L & Gómez-Chacón, I. Mª 2003, Education in mathematics in a Europe of different cultures? En, A. Ross (Ed.), A Europe of Many Cultures. CICE Thematic Network Project. Institute of Policy Studies in Education, London Metropolitan University. pp. 37-45. ISBN: 1-85377-369-7.

1999 – Gómez-Chacón, I. Mª (1999). Learning processes in mathematics in environments of failure and social exclusion. The influence of affectivity in learning mathematics, in Premios nacionales de Investigacion e Innovacion Educativa 1998 (National Prizes for Educational Research and Innovation). Series Investigacion, Department of Education and Culture -CIDE, Madrid, pp. 333-358. ISBN: 84-369-3287-0.

1992 – Gómez-Chacón, I. Mª (1992). Mathematics, feminine plural. A classroom experience of equal opportunities based on the History of Mathematics. In VV.AA.: Campaña de Sensibilizacion en Coeducación (Awareness Campaign in Coeducation).Vol. II. Series Applications in the classroom. Ed. Council for Education and Science , Junta of Andalucia, pp. 163-193. ISBN: 84-8051-083-8 (volumen 2); 84-805-081-1 (Obra completa).

1993- Gómez-Chacón, I. Mª (1993). Methodology for Coeducation in Schools. In Flecha, C. and De Torres, I. (Ed): La mujer. Nueva realidad. Respuestas Nuevas (Women. New realities. New responses), Narcea, Madrid 1993. ISBN: 84-277-1046-1.

1990- Gómez-Chacón, I. Mª (1990). Strategic games in the curriculum of mathematics. In VV.AA. Cambio educativo y Desarrollo Profesional (Educational change and professional development), University of Seville Publications ,1990, pp. 323-330.

1988- Gómez-Chacón, I. Mª (1988). Mathematical thought. A classroom experience. In VV.AA.: El professor y la experiencia curricular (the teacher and the curricula experience). University of Seville publications ,1988, pp. 107-112.